Monday 27 April 2020




IT'S OKAY APP

Kuasai kesihatan mental anda, kemurungan(depression) dan kebimbangan(anxiety)

Statistik menunjukkan peningkatan masalah kesihatan mental setiap tahun. Kesihatan mental yang tidak baik boleh mengakibatkan semakin banyak kes bunuh diri kerana tidak dapat menampung tekanan stress dalam kehidupan. 1 kematian dalam setiap 40 saat adalah perkara yang sangat serius dan pola ini tidak menunjukkan sebarang penurunan angka. 

Indovidu yang mempunyai gangguan ketidakfungsian mental tidak harus dipandang serong malahan harus dibantu dan diberikan sokongan. Setiap individu mempunyai tahap toleransi terhadap tekanan / stress yang berbeza-beza. Stress yang berlebihan dan tidak diurus boleh mendatangkan kemurungan ( depression) atau kebimbangan(anxiety). Kesan gangguan mental ini tidak hanya memberi kesan kepada mental seseorang, malah kesihatan fizikal mereka juga (diterangkan di dalam aplikasi ini selanjutnya).

Sikap anda mengambil tahu akan apa itu kesihatan mental adalah tindakan bijak, bukan sahaja anda membantu diri anda, tetapi boleh membantu orang lain yang memerlukan.

Gangguan Kesihatan mental tidak harus dipandang negatif. Menjaga kesihatan mental supaya berada dalam kesihatan optimum adalah sama penting dengan menjaga kesihatan fizikal tubuh manusia. Perbanyakkan pengetahuan dalam ilmu self care, self love atau self wellnes. Ia akan banyak membantu dalam mengenali dan menyayangi diri sendiri.


features dalam aplikasi ini,
apa itu kesihatan mental , contoh masalah kesihatan mental
pengenalan kepada kemurungan ( depression) 
punca kemurungan
simptom atau tanda - tanda awal kemurungan
pengenalan kepada kebimbangan ( anxiety)
simptom atau tanda- tanda awal kebimbangan ( anxiety)
Makanan untuk mengurangkan anxiety attack
Tips untuk mengurangkan gangguan kebimbangan ( anxiety)
Tips de-stress / tips meredakan stress
Kesan stress yang berlebihan kepada kesihatan tubuh manusia
self care
grateful journal /  jurnal bersyukur
terapi muzik / music therapy







keywords
depressi , depression , kemurungan , kebimbangan , tekanan jiwa , tekanan perasaan , stress , depress , atasi kemurungan , bantu diri , anxiety , potensi diri , stigma , self love , sayangi diri , de-stress , atasi stress , simptom depressi kemurungan , punca kemurungan , atasi depression , punca anxiety , atasi anxiety , diet untuk kurangkan anxiety kebimbangan , tips untuk pesakit anxiety . melegakan tekanan . kesan tekanan kepada kesihatan ,







Aplikasi ini mempunyai iklan ( ads)  untuk menampung perbelanjaan pembikinan aplikasi seterusnya. Walaubagaimanapun , anda tidak akan dikenakan sebarang cas pembayaran akan iklan tersebut. Mohon anda memahami.

Kami mengalu-alukan sebarang komen mengenai aplikasi ini untuk tujuan penambahbaikan di masa akan datang.

Terima kasih kerana menggunakan aplikasi It's Okay untuk menjaga kesihatan mental anda.



No comments:

Post a Comment